Untitled Document
Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2017

  Αναζήτηση
Σε μια 10ετια το Μετρό στο Γαλάτσι





Σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Γαλατσίου την Πέμπτη 6 Ιουνίου, που πραγματοποιήθηκε στο πολιτιστικό κέντρο Καμίνι της οδού Καραϊσκάκη, εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό Α.Ε. ενημέρωσαν με παρουσίαση διαφανειών για την πορεία υλοποίησης της Γραμμής 4, απάντησαν σε ερωτήματα και άκουσαν ενστάσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις των δημοτικών παρατάξεων και της Διοίκησης.

Συνοπτικά οι δύο εκπρόσωποι της εταιρείας (Θ. Παπαδόπουλος, Δ/νων Σύμβουλος και Ν. Μπούσουλας-πολιτ. Μηχανικός, Μέλος Δ.Σ.) με την παρουσίαση διαφανειών και τις απαντήσεις τους έδωσαν τα εξής σημαντικά στοιχεία:

Η Γραμμή 4 (Βεΐκου-Γουδί) περιλαμβάνει 14 σταθμούς, με συνολικό προϋπολογισμό 3,5 δις. Η χρηματοδότηση προέρχεται από εθνικούς πόρους και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν 2018-2019 και υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί μια 10ετία για την ολοκλήρωση του έργου.

Στο Γαλάτσι θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί:

  1. Σταθμός Γαλάτσι (Γαλατσίου-Βεΐκου-Αγ. Γλυκερίας) με δύο εισόδους
  2. Σταθμός Άλσος Βεΐκου (Τράλλεων και Βεΐκου) με δύο εισόδους

και

  1. ένας υπόγειος χώρος στάθμευσης των συρμών, στο ύψος του Άλσους Βεΐκου. Η δημιουργία της υπόγειας κατασκευής δεν θα επηρεάσει το βυζαντινό μνημείο της Ομορφοκκλησιάς, καθώς θα γίνει ειδική μελέτη και θα παρθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αντιστήριξης, σε περίπτωση που χρειαστεί.

Εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας ενός ακόμη σταθμού στην οδό Πάρνηθος (ένα δύσκολο σημείο με πολλά προβλήματα) μετά από αίτημα του Δήμου Γαλατσίου και των κατοίκων της περιοχής και η εταιρεία θα είναι σε θέση να απαντήσει σε 4 εβδομάδες με επίσημη ανακοίνωση. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία σταθμού του Μετρό στο Άλσος.

Στους δύο σταθμούς δεν θα δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης, διότι το Μετρό είναι για τους πεζούς και όχι για τα αυτοκίνητα και οι χώροι στάθμευσης θα επιβαρύνουν κυκλοφοριακά την περιοχή. Για τη μετακίνηση από άλλες περιοχές που δεν συνδέονται με το Μετρό, θα υπάρξει αναδιάταξη των γραμμών του ΟΑΣΑ. Προς το παρόν δεν υπάρχει χρηματοδότηση για επέκταση/σύνδεση του Μετρό προς Περισσό και Πετρούπολη

Οι πλατείες που θα γίνουν οι δύο σταθμοί θα ανακατασκευαστούν και θα γίνουν καλύτερες. Δε προβλέπονται απαλλοτριώσεις για δημιουργία κεντρικής πλατείας στο Παλαιό Τέρμα, παρά μόνο απαλλοτριώσεις πεζοδρομίων που δεν είναι χαρακτηρισμένα ως κοινόχρηστοι χώροι. Παρ’ όλα αυτά, αν ο Δήμος προχωρήσει σε απαλλοτριώσεις, θα υπάρξει νέος σχεδιασμός και η κατασκευή της κεντρικής πλατείας θα γίνει συγχρόνως με την κατασκευή του σταθμού.

Δεν υπάρχουν ανταποδοτικά οφέλη για την πόλη, παρά μόνο το γεγονός ότι το Μετρό έρχεται στο Γαλάτσι. Η κυκλοφοριακή επιβάρυνση είναι δεδομένη για διάστημα τουλάχιστον 8 ετών.

Από τη συζήτηση προέκυψε ότι υπάρχει διάθεση συνεργασίας της εταιρείας με τον Δήμο Γαλατσίου για μικρές βελτιώσεις και ο Δήμαρχος έχει ήδη έρθει σε επαφή, θέτοντας προς εξέταση όλα σοβαρά ζητήματα (π.χ. δημιουργία σταθμού Πάρνηθος, κεντρική πλατεία). Έγινε σαφές προς όλους από την τοποθέτηση του εκπρόσωπου της εταιρείας ότι η διαβούλευση έπρεπε να είχε ξεκινήσει πριν από μια 10ετία, που σχεδιαζόταν η γραμμή, προκειμένου να περιληφθούν στο σχεδιασμό οι σημαντικές αλλαγές που ζητάει ο Δήμος σήμερα.

Το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου στο Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να υπάρξει κοινή πρόταση προς την Αττικό Μετρό Α.Ε.

 

 


Καταχωρήθηκε στις Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2017  
Επιστροφή     

Είσοδος Εγγραφή
Copyright 2010 by G-magazine